Privacy

Aan de bescherming van uw privacy hecht de parochie veel waarde. We dragen er zorg voor dat uw persoonlijke informatie vertrouwelijk en conform de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) wordt behandeld. Daarvoor hanteert de parochie een privacyverklaring.
Wanneer u denkt dat u op onze website gegevens tegenkomt waarmee uw privacy geschaad wordt dan verzoeken wij u dit kenbaar te maken. Dit kan via het centraal secretariaat van de parochie.

Vanuit het parochiebestuur

Vanwege de zomervakantie een kort bericht van het parochiebestuur. We vergaderden op 4 juli jl. De volgende gespreksonderwerpen en besluiten zijn op die vergadering de revue gepasseerd:
• Website redactieteam: het parochiebestuur gaat op voorstel van de werkgroep vernieuwing website akkoord met het instellen van een website-redactie. Dit is te vergelijken met het redactieteam van het parochieblad, maar dan in een andere samenstelling. Enkele namen zijn daarbij genoemd.
• Parochie-onderscheidingen: op voordracht van de commissies van beheer, pastoraatgroepen en pastoraal team gaat het parochiebestuur akkoord met het toekennen van een aantal parochieonderscheidingen in de vier parochiekernen.
• Verkoop pachtgrond: Op voorstel van de penningmeester gaat het parochiebestuur akkoord met de verkoop van ca. 0,5 ha pachtgrond in verband met een grondruil tussen de parochie en een derde partij. De afhandeling zal geschieden door het bureau Overwater.
• Afhandeling herbestemmen kerkschatten Bernarduskerk: het parochiebestuur besluit om de afhandeling in handen te geven van de commissie kerkschatten van onze parochie. Eindverantwoordelijk en aanspreekpunt voor de commissie is pastoor Visser.
• Jaarplannen onderhoud: Op basis van het meer-jarenonderhoudsplan tot 2033 besluit het parochiebestuur om in het vervolg jaarplannen per gebouw te maken voor het volgende kalenderjaar. De leden onderhoud en beheer van de commissies van beheer Engelbewaarders en Bonifacius zullen hiertoe het voortouw nemen. De parochiekern De Heilige Geest valt hier vooralsnog buiten omdat het gebouw de Bron een gezamenlijk eigendom is met PKN-gemeente Goede Bron en het bestuur van stichting de Bron de regie heeft voor wat het onderhoud betreft. Vervolgens zal het parochiebestuur, mede op basis van de beschikbare financiële middelen, het jaarplan vaststellen. Dit zal uiterlijk in november 2024 gebeuren. Deze gegevens zijn ook nodig voor het opstellen van de begroting van de parochie.
• Afscheid bestuurslid en bestuursadviseur: na de vergadering nam het parochiebestuur afscheid van Anneke Koeckhoven als bestuurslid. Anneke is 9 jaar lid geweest van het parochiebestuur. Tevens namen we afscheid van Tineke Heemskerk die de laatste tijd bestuursadviseur was m.b.t. de verkoop van het ensemble Rijndijk. Tineke is vele jaren bestuurslid geweest en de laatste tijd dus bestuursadviseur om als schakel en advies te dienen m.b.t. het afstoten van het ensemble Rijndijk. Beide dames zijn zeer betrokken in hun parochiekernen en gaan met dit werk door. Hartelijk dank Anneke en Tineke voor het vele werk wat jullie deden voor het parochiebestuur!

Marien Verhulst, vicevoorzitter parochiebestuur H.Thomas