Privacy

Aan de bescherming van uw privacy hecht de parochie veel waarde. We dragen er zorg voor dat uw persoonlijke informatie vertrouwelijk en conform de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) wordt behandeld. Daarvoor hanteert de parochie een privacyverklaring.
Wanneer u denkt dat u op onze website gegevens tegenkomt waarmee uw privacy geschaad wordt dan verzoeken wij u dit kenbaar te maken. Dit kan via het centraal secretariaat van de parochie.

Vanuit het parochiebestuur

Hierbij de belangrijkste gespreksonderwerpen en besluiten van de bestuursvergadering 1 februari 2024:
*Opvolging pastoor Visser: Pastoor Visser deelde mee dat de bisschop hem een volgende verlenging heeft gegeven als pastoor van onze parochie tot 1 juli a.s. Het bisdom heeft toegezegd om over de opvolging in gesprek te gaan met het parochiebestuur.
*Vernieuwing parochie website: Een werkgroep heeft zich beraden over een plan van eisen waaraan de nieuwe website zou moeten voldoen. Het parochiebestuur besluit om de werkgroep uit te nodigen in de bestuursvergadering van 7 maart om een presentatie te geven voor het parochiebestuur.
*Instellen commissie ontruiming Bernarduskerk: Het parochiebestuur besluit om een commissie van 6 personen in te stellen die de taak heeft om uitvoering te geven aan het ontruimen van de Bernarduskerk na de laatste viering op 2 juni. Het bisdom heeft een aantal lijsten aangeleverd op basis van inventarisatie en aangegeven wat er mee moet gebeuren. Dit zijn zowel roerende als onroerende zaken. De commissie is samengesteld vanuit het bestuur, parochiekern H.H. Michaël en Bernardus en commissie kerkschatten.


*Financiële doorrekening m.b.t. haalbaarheid plan van eisen renovatie parochiecentrum Bonifacius: Het bisdom heeft een bisschoppelijke machtiging afgegeven om het concept plan van eisen op financiële haalbaarheid door te laten rekenen door een deskundig bureau. De opdracht aan dit bureau is inmiddels verstrekt. De verwachting is dat we in onze bestuursvergadering van 7 maart over de uitkomsten kunnen discussiëren.
*Aanpassing parochiestructuur na onttrekking van de eredienst H. Bernarduskerk: Het is wellicht wenselijk om op enig moment onze parochiestructuur aan te passen (van vier naar drie parochiekernen) na sluiting van de H. Bernarduskerk. Hierover is gebrainstormd en in de komende maanden zullen we hierover besluiten moeten nemen.
*Opvolging bestuursleden per 1 juni 2024: Tot nu toe hebben we nog niemand bereid gevonden om de twee bestuurszetels, die per 1 juni 2024 vacant worden, in te vullen. Zoals eerder al is aangekondigd vertrekken de huidige penningmeester, Hans Lapidaire en bestuurslid pastoraat Anneke Koeckhoven per die datum. Parochianen die mee willen denken en de parochie een warm hart toedragen en bestuurlijk hun steentje bij willen dragen, worden opgeroepen zich te melden bij onze secretaris Cock Kroft: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Een herverdeling van portefeuilles in het bestuur is mogelijk.

Marien Verhulst, vicevoorzitter parochiebestuur