Vanuit het parochiebestuur

Zoals gebruikelijk treft u hierbij de belangrijkste besluiten en gespreksonderwerpen aan van de afgelopen parochiebestuursvergaderingen. Het parochiebestuur vergaderde op 7 maart en 16 april jl.
*Voordracht opvolging penningmeester parochiebestuur: Het parochiebestuur draagt bij de bisschop de heer Ton Brasker per 1 juni as. voor als opvolger van Hans Lapidaire als lid van het parochiebestuur in de rol van penningmeester.
*Opvolging budgethouder commissie van beheer parochiekern St. Bonifacius: De commissie van beheer en de heer Louis van Velzen zijn gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat de rol van budgethouder niet bij hem past. Inmiddels heeft Louis andere vrijwilligerstaken binnen de parochie op zich genomen. Op voordracht van de Commissie van Beheer St. Bonifacius heeft het parochiebestuur ingestemd met de benoeming van mevrouw Joke Hoppenbrouwer met terugwerkende kracht tot 1 maart jl. als budgethouder.

*Verkoop woning Chopinlaan 10, Hazerswoude-Rijndijk gerealiseerd: Na een verkregen bisschoppelijke machtiging is de woning op 28 maart jl. verkocht.
*Renovatieplan pastorie Bonifacius: Inmiddels hebben we de kostenindicatie ontvangen van een erkend bureau met betrekking tot het renovatieplan. Het bisdom vraagt vervolgens om te komen tot een ‘business case’. Hieruit zal moeten blijken of de benodigde investeringen, rekening houdend met fors achterstallig onderhoud, verantwoord zijn of niet. Naast het renovatieplan kent het pand, maar ook de kerk, al langere tijd funderingsproblemen. Die dienen ook te worden aangepakt. Een kostenindicatie hiervan is recentelijk ook ontvangen.
*Renovatie dak Jozefzaal: De werkzaamheden daarvoor vinden plaats in de maanden juni t/m september van dit jaar.
*Onderhoudswerkzaamheden woning pastoor Visser: Voor noodzakelijk onderhoud met betrekking tot de voorpui en het schilderwerk heeft het bisdom op verzoek van het parochiebestuur een bisschoppelijke machtiging afgegeven. Inmiddels is ook een aannemer geselecteerd en kunnen de werkzaamheden in de komende maanden van start gaan.
*Vertrouwenspersonen parochie H. Thomas: Inmiddels hebben de twee kandidaat-vertrouwenspersonen hun opleiding voor deze taak gevolgd. In de bestuursvergadering van 16 mei zullen zij zich aan het parochiebestuur voorstellen en maken we kennis met hen. De bedoeling is vervolgens dat ze zich aan de parochie voorstellen in het parochieblad van 4 juli aanstaande.

Marien Verhulst, vicevoorzitter parochiebestuur H. Thomas