Vanuit het parochiebestuur

Zoals gebruikelijk treft u hierbij de belangrijkste besluiten en gespreksonderwerpen aan van de afgelopen parochiebestuursvergaderingen. Het parochiebestuur vergaderde op 16 mei en 5 juni jl.

• Nieuwe penningmeester parochiebestuur: Op voordracht van het parochiebestuur heeft de bisschop Ton Brasker benoemd tot penningmeester in het parochiebestuur voor een termijn van drie jaar (leeftijdsgrens) Het parochiebestuur heeft bij het bisdom vervolgens gevraagd om Hans Lapidaire een verlenging als bestuurslid te geven tot 1 januari as. om Ton Brasker in te werken.
    • Vaststelling jaarrekening 2023: Het parochiebestuur stelt de jaarrekening 2023 vast met een exploitatietekort van € 203.000 Inmiddels heeft het bisdom de jaarrekening 2023 gepubliceerd op de ANBI-pagina van onze parochie (https://anbi.rkcn.nl/publicaties/ROT26873).
    • Vernieuwing website parochie: Onze parochiewebsite is aan vernieuwing toe. Op voorstel van een interne werkgroep is een Plan van Eisen door het parochiebestuur goedgekeurd. Vervolgens heeft de werkgroep een aantal bedrijven aangezocht en offertes opgevraagd. De werkgroep heeft e.e.a. toegelicht in de bestuursvergadering van 5 juni. Het parochiebestuur heeft op basis van deze offertes een bisschoppelijke machtiging aangevraagd om de werkzaamheden aan een van deze partijen te gunnen. Deze BM is inmiddels ook verkregen.
    • Vertrouwenspersonen: Zoals aangekondigd in het vorige parochieblad hebben de twee kandidaat-vertrouwenspersonen zich voorgesteld in het parochiebestuur en een presentatie gegeven m.b.t. hun toekomstige werkzaamheden. Het parochiebestuur is voornemens deze twee kandidaten per 1 september as. officieel te benoemen in hun functie. Ze zullen zich voorstellen in het parochieblad van 29 augustus as.
    • Huren Rijnzaal bij scheepjeskerk: Het parochiebestuur is op voorstel van de denktank akkoord gegaan met het huren van de Rijnzaal bij de scheepjeskerk (na levering kerk aan de Stichting Scheepjeskerk) voor een termijn van 1 jaar, met een tussentijdse evaluatie in december as. De Rijnzaal kan dan gebruikt worden voor parochieactiviteiten in de parochiekern HH. Michael & Bernardus.

Marien Verhulst, vicevoorzitter parochiebestuur H. Thomas